Peru tot slot - Reisverslag uit Puno, Peru van henny meer - WaarBenJij.nu Peru tot slot - Reisverslag uit Puno, Peru van henny meer - WaarBenJij.nu

Peru tot slot

Door: Aad en Henny

Blijf op de hoogte en volg henny

08 Oktober 2005 | Peru, Puno

Hallo allemaal,
Allereerst de mededeling dat na vele pogingen toch is gelukt om foto´s te plaatsen bij het vorige bericht (cuzco trekking).
Dit is het laatste verslag over Peru want sinds vandaag zijn we in Bolivia.
Na de Machu Piccu trek zijn we naar Arequipa gegaan. Weer een koloniaal stadje met een plein en een grote kathedraal.En uiteraard ook hier de ene dag een parade en de andere dag een demostratie zoals gebuikelijk in Peru.
Vanuit Arequipa zijn we naar de Colca Canyon gereisd. Eerst naar het dorpje Chivay waar ze de beroemde heet water bronnen hadden. Daar konden we onze vermoeide lichamen laten herstellen in water van 40 graden. We hebben er een hele morgen ingedobberd.
Daarna door naar Cobanaconde. Een klein dorp en tevens startpunt van de Colca Canyon trekking. De canyon is een kloof van meer dan 3400 meter. De bedoeling was om de trekking in twee dagen te doen. Eerst afdalen dan overnachten en de volgende dag weer omhoog. Maar onze conditie was beter dan we dachten. De hele trekking hebben we in 1 dag gedaan. Eerst 3 uur afdalen naar de bodem. Dat klinkt gemakkelijk maar het pad was vol stenen en alle treden zijn ongelijk. Daarna moesten we weer een stukje omhoog en omlaag om de Oase te bereiken. Een groen dorpje op de bodem van de Canyon.
Hier zouden we overnachten maar we hadden het hele stuk veel sneller gelopen dan we gedacht hadden en Oase had behalve een zwembad niet veel te bieden. Dus toen maar terug omhoog. Dit was 3 uur berg op. Dat viel niet mee. Niet alleen de warmte (de zon brandde fel) maar ook het steile omhoog gaan maakte het moeilijk. We waren blij dat we weer in Cocacabonde waren. Daar wachtte het koude bier en de hete douche op ons en dat deed onze vermoeide spieren weer goed.
Van Cococabonde weer terug met de bus naar Arequipa. Onderweg nog een stop om de Condors te zien. Condors zijn grote roofvogels met een spanwijdte van 3 meter!
We zagen ze vlak over onze hoofden scheren. Waarbij Henny die foto`s maakte met de telelens regelmatig naar beneden dook. Ze leken dan wel echt dichtbij.
Vanuit Arequipa naar Puno aan het Titicacameer. Het grootste meer ter wereld ligt op 3812 meter hoogte. We hebben daar een twee daagse trip gedaan naar de eilanden in het meer. Eerst naar de drijvende eilanden. Dit zijn eilanden van riet gebouwd. Hier wonen de Aymara indianen die hier nog leven volgens de oude tradities. Het was vooral toeristisch en het voelde meer aan als aapjes kijken. Toen verder naar het volgende eiland Amantani. Hier hebben we overnacht. Ze hebben geen hotels hier dus moesten we overnachten bij een plaatselijke familie. Wicky en Pilar de twee dochters van de familie waren onze begeleiders op het eiland. Ze namen ons mee naar een traditioneel dansfeest sàvonds. We moesten ook de plaatselijke kledij aan. Helaas geen foto want er was te weinig licht.
De volgende dag weer terug naar Puno. Dit was drie uur dobberen want de boot ging niet echt hard. Maar de zon scheen lekker dus we zijn goed gebruind.
Dit was dan het einde van Peu. Een mooi vriendelijk afwisselend land. We zijn er 5 weken geweest en hebben het er goed gehad.
Groetjes Aad en Henny
P.S. we hebben net gelezen op internet dan het nederlands elftal gewonnen heeft van Tjechie. Hoera!