Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van henny meer - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van henny meer - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Aad en Henny

Blijf op de hoogte en volg henny

04 September 2005 | Peru, Lima

Hallo allemaal,
Hier dan ons eerste verslag vanuit Zuid Amerika.
We werden donderdagmorgen keurig om 4.00 uur opgehaald door taxi juf Reina. Ze reed normaal gesproken kinderen van het speciaal onderwijs en dat was te merken. Orde in de taxi! Na een vlekkeloze rit kwamen we op schiphol aan. Inchecken was snel gedaan. Toen lang in de rij voor de paspoortencontrole en detektiepoortjes. Nog tijd voor een kopje koffie en in het vliegtuig naar Madrid. Daar werden we opgevangen door een pittige spaanse grondstewardess. Ze bracht ons naar de Gate waar ons andere vliegtuig vertrok. Ze had stevig de pas erin en in ganzepas liepen wij er achteraan. Het was zeker 20 min. lopen. Aad had zijn bergschoenen nog niet ingelopen dus de compeed pleisters waren nu al nodig.
De vlucht naar Lima duurde lang maar dankzij de films en wat slapen was het nog wel te doen. Om half 6 plaatselijke tijd landden we in Lima. Een mooi klein vliegveld. Er land hier w.l. maar 1 vliegtuig per keer want het was er erg stil. Even geld pinnen, wat is dat toch mooi, en de bagage ophalen. Dan naar buiten zoeken naar het mannetje dat ons naar het hotel zou brengen. Zoeken hoefde niet echt want er stond iemand met een groot bord VAN BENTEN ADRIANUS Hij bracht ons naar het hotel en vertelde van alles over Peru wat wij meteen weer vergaten. Het hotel zag er zeer goed uit maar we waren te moe om er veel van te zien.
Na een lange en goede nacht weer fit en fris. Het wordt tijd dat we wat gaan doen. Bij een reisburo boeken we een vlucht voor maandag naar Cuzco. Dan wel weer genoeg gedaan. Het is tenslotte vakantie. We gaan Lima wat verkennen. We zitten in een rustige zakenwijk. Veel bankgebouwen, weinig toeristen. De straten worden netjes geveegd. Er is weinig bijzonders te zien. Een parkje en een MacDonalds. Lima ligt aan zee maar het is geen strandweer. 16 graden en mistig. De mensen zijn vriendelijk en spreken gelukkig Engels want dat Spaans van ons is nog niet veel. Dat wordt dus een taalcurcus volgen in Cuzco.